Pentru iubitorii de curse și jucătorii la pariuri online, sezonul 2021 din Formula 1 a avut toate ingredientele unui film de Oscar: distribuție de top, răsturnări de situație, scenarii imprevizibile, dramă și suspans până în ultima clipă. Olandezul Max Verstappen (Red Bull) a câștigat titlul de campion mondial după ce l-a depășit, în ultimul tur al cursei de la Abu Dhabi, pe Lewis Hamilton (Mercedes), de 7 ori campion mondial.

Așa cum s-a întâmplat în întregul sezon, cursa a avut de toate: depășire pe linia de start, șicane în trafic, agresivitate dusă la extrem, ajutor din partea coechipierilor și o strategie câștigătoare din partea celor de la Red Bull care au mizat pe un viitor safety car. Discuțiile legate de unele aspecte din cursă au continuat mult timp, dar singurul lucru care contează este că sezonul 2022 din Formula 1 va sta sub semnul rivalității dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen. În oferta Netbet de pariuri online pentru Formula 1, britanicul este văzut ca principal favorit, în timp ce olandezul este creditat cu a doua șansă.

Formula 1

Cotele la pariuri pentru Formula 1 la casa de pariuri online NetBet

Piloți:

  • Lewis Hamilton – 2.20
  • Max Verstapen – 3.85
  • George Russel – 6.50
  • Charles Leclerc – 6.75
  • Lando Norris – 13.00

Constructori:

  • Mercedes – 1.66
  • Ferrari – 3.75
  • Red Bull – 4.00

Calendar curse Formula 1 2022

Noul sezon de Formula 1 a început cu schimbarea lui Michael Masi din funcția de director de curse. Pus în situația de a lua o decizie la limită, acesta a fost contestat puternic de Hamilton și Mercedes, care au considerat că Verstappen a fost favorizat în ultima cursă a sezonului trecut. Directori de curse în noul sezon vor fi, alternativ, Eduardo Freitas, fostul director de curse din Campionatul Mondial de Anduranță, și Niels Wittich, directorul de curse din Campionatul German de Turisme DTM.

Federația Internațională de Automobilism a confirmat calendarul celor 22 de curse care se vor disputa în sezonul 2022:

  • 18 – 20 martie – Bahrain, Sakhir
  • 25 – 27 martie – Arabia Saudită, Jeddah
  • 8 – 10 aprilie – Australia, Albert Park
  • 22 – 24 aprilie – Italia, Emiglia Romagna, Imola
  • 6 – 8 mai – SUA, Miami
  • 20 – 22 mai – Spania, Barcelona
  • 27 – 29 mai – Monaco, Monte Carlo
  • 10 – 12 iunie – Azerbadjan, Baku
  • 17 – 19 iunie – Canada, Montreal
  • 1 – 3 iulie – Marea Britanie, Silverstone
  • 8 – 10 iulie – Austria, Red Bull Ring
  • 22 – 24 iulie – Franța, Paul Ricard
  • 29 – 31 iulie – Ungaria, Hungaroring
  • 26 – 28 august – Belgia, Spa-Francorchamp
  • 2 – 4 septembrie – Olanda, Zandvoort
  • 9 – 11 septembrie – Italia, Monza
  • 30 septembrie – 2 octombrie – Singapore, Marina Bay
  • 7 – 9 octombrie – Japonia, Suzuka
  • 21 – 23 octombrie – SUA, Circuit of the Americas
  • 28 – 30 octombrie – Mexic, Autodromul Hermanos Rodríguez
  • 11 – 13 noiembrie – Brazilia, Sao Paulo, Interlagos
  • 18 – 20 noiembrie – EAU, Abu Dhabi, Yas Marina.

Trebuie remarcat faptul că revin în Formula 1 cursele din Australia, Canada, Singapore și Japonia. Deși Marele Premiu al Australiei se va disputa în acest an, el nu va mai fi prima cursă, așa cum eram obișnuiți. Statele Unite vor găzdui două curse în noul sezon, în timp ce China nu a fost inclusă în calendar, deși deține un contract, iar Qatarul a renunțat, deoarece va organiza în iarnă Cupa Mondială de Fotbal.

Echipe participante și piloți

În acest sezon de Formula 1 vor participa tot 10 echipe. Componența unora dintre acestea a suferit modificări în această iarnă. Cea mai importantă mișcare este plecarea lui Valtteri Botas de la Mercedes la Alfa Romeo unde îi va lua locul fostului campion mondial Kimi Raikonnen, retras la finalul sezonului trecut. Botas va fi înlocuit la Mercedes de George Russell, în timp ce va fi secondat de Guanyu Zhou, primul chinez care va începe ca pilot principal în Formula 1.

Mercedes – AMG

  • Piloți: Lewis Hamilton și George Russell
  • Mașină: W13 – cu motor Mercedes

Red Bull

  • Piloți: Max Verstappen și Sergio Perez
  • Mașina: RB 18 – cu motor Red Bull PowerTrains cu tehnologie Honda

Ferrari

  • Piloți: Charles Leclerc și Carlos Sainz
  • Mașina: F1-75 – cu motor Ferrari

McLaren

  • Piloți: Lando Norris și Daniel Ricciardo
  • Mașina: MCL36 – cu motor Mercedes

Alpine

  • Piloți: Fernando Alonso și Esteban Ocon
  • Mașina: A522 – cu motor Renault

AlphaTauri

  • Piloți: Pierre Gasly și Yuki Tsunoda
  • Mașina: AT03 – cu motor Red Bull PowerTrains cu tehnologie Honda

Aston Martin

  • Piloți: Lance Stroll și Sebastian Vettel
  • Mașina: AMR22 – cu motor Mercedes

Williams

  • Piloți: Alexander Albon și Nicholas Latifi
  • Mașina: FW44 – cu motor Mercedes

Alfa Romeo

  • Piloți: Valtteri Botas și Guanyu Zhou
  • Mașina: C42 – cu motor Ferrari

Haas F1 Team

  • Piloți: Mick Schumacher și Kevin Magnussen
  • Mașina: VF-22 – cu motor Ferrari

Testele pre-sezon

Formula 1 2022 a debutat cu testele pre-sezon. Prima rundă de teste a avut loc în perioada 23 – 25 februarie pe Circuitul Barcelona – Catalunya, iar cea de-a doua se va desfășura între 1- și 12 martie în Bahrain.

Circuitele vor fi disponibile maxim 9 ore pe zi, timp în care fiecare echipă va rula o singură mașină, cu excepția celor selectate de producătorul de cauciuri Pirelli, care vor putea folosi și a doua mașină.

Testul de la Barcelona nu a fost televizat, deoarece este considerat o oportunitate pentru echipe de a se familiariza cu noile mașini și cu regulamentele tehnice. Din primele informații, în prima zi de teste, cel mai rapid pilot a fost Charles Leclerc de la Ferrari. Testul din Bahrain se bucură de o acoperire similară cu cele din cursele propriu-zise.

Modificarea regulamentului în Formula 1

Mașinile de Formula 1 din 2022 au suferit modificări care trebuiau să apară din 2021. Schimbările vizează aerodinamica acestora, anvelopele, aripa spate, podeaua, caroseria, greutatea și cantitatea de combustibil.

Pentru a mări apăsarea la sol, constructorii pot să folosească din nou tuneluri Venturin. Se presupune că acestea vor reduce pierderea de apăsare la sol în ultimii 20 de metri de la 35% la 4%, și de la 47% la 18% în ultimii 10 metri. Această modificare va permite apropierea monoposturilor și va facilita depășirile.

După o pauză de 13 ani, capacele roților vor reveni în Formula 1, iar pneurile vor avea talon mic, vor fi montate pe jante de 18 inch și vor fi acoperite de aripioare aerodinamice. Aripa față, aripa spate și podeaua au suferit modificări care influențează apăsarea la sol. Procentul de biocombustibil din amestecul carburant va crește de la 5.75% la 10%, iar greutatea mașinilor va crește de la 725 kg la 790 kg.

Profită acum de cele mai bune cote afișate de casa de pariuri online NetBet pentru pariuri pe Formula 1!